Våldtäktslandet

Vad ska man egentligen säga om Sverige idag? Jag har svårt att hitta ord. Man läser om gruppvåldtäkter. Man läser om sexuella trakasserier, också i grupp. Överfallsvåldtäkter. Våldtäkt mot barn. Unga tjejer som är rädda för att gå till skolan pga sexuella trakasserier. Vissa platser som nu verkar vara no-go-zoner för kvinnor.
Det jag skriver nu är exakt samma sak som jag skrivit i ett tidigare inlägg, och jag ursäktar min ”tjatighet”. Men jag måste tjata. Måste ventilera. Få ut min ilska över situationen vi nu tvingas leva i.
Jag undrar, när blev Sverige ett så fruktansvärt kvinnofientligt land? Vad hände? Varför är feminister inte mer upprörda? Varför gör inte politiker allt i sin makt för att stoppa utvecklingen? Varför försöker de inte ta fram svar på vad som står bakom detta?
Jag köper inte ursäkten att anmälningsbenägenheten har ökat, eller att Sverige har en bredare syn på vad våldtäkt innebär. Det går inte att köpa det. Det här är nånting helt annat.

Det blir mer och mer tydligt att demonstrationen jag tänkt anordna verkligen behövs. Det går långsamt, och jag är ledsen för det. Men den kommer bli av, det lovar jag. Senaste tiden har jag haft en del jobbiga saker som dränerat min ork att aktivera mig, det är  kaos i min hjärna just nu. Men jag försöker att lägga det åt sidan, för detta är så mycket större än bara mig. Jag vill göra nånting för att visa att det här har gått på tok för långt, och det måste upphöra. Nu.
Vi måste enas och visa att vi har fått nog och kräver förändring. Vi måste få politiker att lyssna, och inse allvaret. Jag vet att det är mycket att hoppas på, att dessa politiker skulle lyssna på folket, men jag kan inte bara sitta och se på när vårt fina land rasar sönder och splittras mer än det redan har.

11 reaktioner på ”Våldtäktslandet

  1. Jag tycker verkligen du är fantastisk på riktigt som tar ställning för och kämpar för det som är rätt samtidigt som du har det tufft i livet. Jag skickar massor av energi och kärlek till dig genon luften och hoppas metafysiken funkar. Håller med dig i allt! ❤

  2. Jag är mer förvånad över att inte fler kvinnor i Sverige reagerar som du Jennifer. Det är verkligen på tiden att man ställer ansvariga politiker till svars för vad de gör mot vårt land och våra medsystrar. Det här måste få ett slut. Det har redan gått alldeles för långt. Skicka din text till både Stefan Löfvén och Morgan Johansson samt Rikspolischefen. Tack för ditt mod att våga lyfta den här frågan som tycks vara så svårt för samtliga styrande att ta tag i. Om inget sker från politiskt håll är friheten slut för Sveriges kvinnor ung som gammal. Vi måste börja agera och det omedelbart. Det är dags att sluta vara så naiva i det här landet som tyvärr de flesta är.

    1. Jag också, att folk inte verar reagera lika starkt förstår jag mig verkligen inte på. Hur kan man inte känna sig hotad?
      Tack för din kommentar, blir väldigt glad av att det jag skriver blir uppskattat!

  3. Anledningen till att våldtäkter av typen överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter ökar lavinartat i det här landet och över resten av västvärlden beror på massimporten av män från underutvecklade kvinnofientliga kulturer. I länderna som dessa män anländer från så är det socialt accepterat att ge sig på kvinnor som inte täcker sitt hår och sina kroppar. De ses som fritt villebråd. Svenska flickor och kvinnor ”ber om det” när de går omkring lättklädda. Det är förklaringen till att svenska flickor och kvinnor knappt kan vistas utomhus längre i vissa områden i det här landet. Dessa män har inte samma syn på kvinnors fri- och rättigheter som vi här i västvärlden har, så konsekvensen av denna typ av invandring är det som vi just nu ser – överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter, sexuella ofredanden på badhus, konserter och festivaler, oprovocerad misshandel, ”svennehora” hit och ”svenneluder” dit.

    Det finns inte en chans att åtgärda detta problem utan att helt stoppa inflödet av män från dessa underutvecklade kvinnofientliga kulturer, och att börja utvisa (permanent utvisa) de män som behandlar svenska flickor och kvinnor illa. Det finns inget annat sätt. Man måste angripa roten till problemet, och roten till problemet är asylinvandringen.

    1. Säger inte emot dig alls, är fruktansvärt less på att ingen får/vågar peka ut problemet. Man verkar fortfarande bara peka på kön som gemensam nämnare, ”det är män som våldtar”, även fast det finns så mycket mer än så man måste se för att på riktigt kunna lösa problemet.

  4. Hej.

    Läste din text hos Janouch.

    Vågar du ta den diskussionen och vågar du stångas med sådant slem som ‘flyktingen’ Amir så vågar du vad f*n som helst, tror jag.

    Ingen utom förbrytare och dessas beskyddare tjänar på mörkläggning och lögner, särskilt inte i ‘det godas’ namn. Vem gör vad mot vem, var och när är vad vi behöver veta annars vet vi inte vad vi skall göra.

    Detta Stig Dagerman-citat: ”-Ordet är fritt för den som vågar ta det. Du har vågat -därför blev det ditt” finner jag inspirerande. Kanske du redan hört det, kanske inte – hoppas det ger dig inspiration också.

    Stå på dig!

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    1. Tack för stödet, det värmer hjärtat! Och du har helt rätt, tror majoriteten är skapligt less på mörkläggning och faktaförnekande, jag själv inkluderad..

      Hade inte hört det, men ska lägga på minnet! Tack igen, kram på dig!

  5. ”In the beginning of a change the patriot is a scarce man, and brave, and hated and scorned. When his cause succeeds, the timid join him, for then it costs nothing to be a patriot.”
    -Mark Twain

    Jag är glad, hursomhelst, att en ung kvinna från Jämtland har börjat genomskåda systemets lögner.
    Tack för att Du gör Din röst hörd.
    Du är viktigare än Du tror.

  6. Jag vill också skicka mitt stöd. Har inte Twitter, men läser dig där ibland och blev fan mörkrädd när Amir och hans ”bekanta” fick upp ångan.

    Om du har något intresse av det skulle jag gärna hjälpa till med den här manifestationen om att utvisa utländska våldtäktsmän. Har dock inte Facebook heller, så vet inte hur det skulle gå till rent praktiskt.

    Hur som – det värmer att se någon som vågar säga vad hon tycker och inte räds mobben. Respekt!

    Mvh
    Alex

Kommentera

